Jak wyglądają zajęcia w praktyce?

Każde spotkanie jest podzielone na dwie części. Pierwsza to lekcja powtórkowa, której zadaniem jest utrwalenie ostatnio poznanego materiału, natomiast druga to wprowadzenie nowego. Słownictwo jest poznawane na zasadzie pytań i odpowiedzi. Lektor zadaje pytanie – uczeń odpowiada. Z czasem, wraz z większym stopniem zaawansowania, uczniowie również są proszeni o konstruowanie…

Czytaj dalej

Jak długo zajmuje nauka języka obcego?

Każdy słyszał o dzieciach, które już po ukończeniu pierwszego roku życia zaczynają składać pierwsze zdania, jak i o tych, które pierwsze słowa zaczynają wypowiadać dopiero w wieku 2, 3 czy nawet 4 lat. Innymi słowy jest to kwestia bardzo indywidualna i zależy od co najmniej kilku czynników. Przede wszystkim od…

Czytaj dalej

Czy to naprawdę działa?

Można odpowiedzieć pytaniem na pytanie: a czy dzieci prędzej czy później zaczynają mówić w swoim języku? W tej metodzie język poznajemy dokładnie tak jak one, czyli w sekwencji ucho – usta – oko – ręka. Najpierw słyszymy to, co ktoś do nas mówi, następnie to powtarzamy, a dopiero poznajemy litery…

Czytaj dalej

Czy są jeszcze jakieś inne zalety tej metody?

Za jedną z najważniejszych uważa się bardzo wysoką efektywność w pokonaniu nieśmiałości podczas mówienia, czyli problemu, który dotyka ogromną większość uczących się języków obcych. W metodzie bezpośredniej ponad 90% czasu spędza się na pracy ustnej. Już od pierwszej lekcji uczeń jest zmuszony do mówienia, dzięki czemu szybko pokonuje lęk.

Czytaj dalej

Czy ta metoda uczy myśleć po angielsku?

Podczas zajęć lektor nie zwraca się do uczniów w sztuczny sposób spowalniając tempo mówienia, ale mówi dokładnie tak samo, jak robiłby to prezenter telewizyjny lub sprzedawca w sklepie. Dzięki temu uczeń nie tylko musi się koncentrować na tym, co mówi lektor, ale również nie ma czasu na tłumaczenie tego, co…

Czytaj dalej

Jak dokładnie to wygląda?

Na lekcji z wykorzystaniem metody bezpośredniej użycie języka rodzimego jest minimalne i zarezerwowane praktycznie tylko dla wprowadzenia nowego słownictwa, aczkolwiek nawet i w tej sytuacji czasami da się uniknąć jego używania i zastąpić na przykład gestykulacją lub prezentacją. Dzięki temu nauka nie tylko jest ciekawsza, bo chyba każdy pamięta z…

Czytaj dalej

Jaką metodą uczymy?

W szkole "English, Please" stosujemy przede wszystkim metodę naturalną, zwaną też bezpośrednią lub – marktingowo – Callana. Za jej prekursora można uznać francuskiego lingwistę Francois Gouina, który doszedł do swoich wniosków poprzez obserwację, a następnie analizę tego, jak swojego języka ojczystego "uczą" się dzieci (a w zasadzie nabywają). Zdaniem Gouina, nauczanie języka opiera się na naturalnym…

Czytaj dalej