Każde spotkanie jest podzielone na dwie części. Pierwsza to lekcja powtórkowa, której zadaniem jest utrwalenie ostatnio poznanego materiału, natomiast druga to wprowadzenie nowego. Słownictwo jest poznawane na zasadzie pytań i odpowiedzi. Lektor zadaje pytanie – uczeń odpowiada. Z czasem, wraz z większym stopniem zaawansowania, uczniowie również są proszeni o konstruowanie…
Czytaj dalej
Każdy słyszał o dzieciach, które już po ukończeniu pierwszego roku życia zaczynają składać pierwsze zdania, jak i o tych, które pierwsze słowa zaczynają wypowiadać dopiero w wieku 2, 3 czy nawet 4 lat. Innymi słowy jest to kwestia bardzo indywidualna i zależy od co najmniej kilku czynników. Przede wszystkim od…
Czytaj dalej
Można odpowiedzieć pytaniem na pytanie: a czy dzieci prędzej czy później zaczynają mówić w swoim języku? W tej metodzie język poznajemy dokładnie tak jak one, czyli w sekwencji ucho – usta – oko – ręka. Najpierw słyszymy to, co ktoś do nas mówi, następnie to powtarzamy, a dopiero poznajemy litery…
Czytaj dalej
Za jedną z najważniejszych uważa się bardzo wysoką efektywność w pokonaniu nieśmiałości podczas mówienia, czyli problemu, który dotyka ogromną większość uczących się języków obcych. W metodzie bezpośredniej ponad 90% czasu spędza się na pracy ustnej. Już od pierwszej lekcji uczeń jest zmuszony do mówienia, dzięki czemu szybko pokonuje lęk.
Czytaj dalej
Podczas zajęć lektor nie zwraca się do uczniów w sztuczny sposób spowalniając tempo mówienia, ale mówi dokładnie tak samo, jak robiłby to prezenter telewizyjny lub sprzedawca w sklepie. Dzięki temu uczeń nie tylko musi się koncentrować na tym, co mówi lektor, ale również nie ma czasu na tłumaczenie tego, co…
Czytaj dalej
Na lekcji z wykorzystaniem metody bezpośredniej użycie języka rodzimego jest minimalne i zarezerwowane praktycznie tylko dla wprowadzenia nowego słownictwa, aczkolwiek nawet i w tej sytuacji czasami da się uniknąć jego używania i zastąpić na przykład gestykulacją lub prezentacją. Dzięki temu nauka nie tylko jest ciekawsza, bo chyba każdy pamięta z…
Czytaj dalej
W szkole "English, Please" stosujemy przede wszystkim metodę naturalną, zwaną też bezpośrednią lub – marktingowo – Callana. Za jej prekursora można uznać francuskiego lingwistę Francois Gouina, który doszedł do swoich wniosków poprzez obserwację, a następnie analizę tego, jak swojego języka ojczystego "uczą" się dzieci (a w zasadzie nabywają). Zdaniem Gouina, nauczanie języka opiera się na naturalnym…
Czytaj dalej